π Uitdaging: Wat een klus! HappyBed gaf ons twee maanden de tijd om een volledige campagne uit de grond te stampen die heel Europa zou veroveren. Een mega uitdaging? Zeker! Maar met een flinke dosis creativiteit en teamwork gingen we deze spannende strijd graag aan. ππ
π‘ Strategische keuzes: Om de strategie en het concept tot ongekende hoogten te tillen, hebben we de krachten gebundeld met Jesse van Manen. Zijn scherpe inzicht en creatieve agency ervaring hebben ons geholpen om verschillende strategische richtingen te ontdekken en the big idea te formuleren!
Een bed opmaken? Dat doen we allemaal op ons eigen manier. HappyBed weet dat je bed opmaken niet vermoeiend hoeft te zijn. Er is maar één manier om je bed in 10 seconden op te maken. HappyBed heeft hΓ©t dekbed waar bedopmakers blij van worden. Ze zijn namelijk hoesloos, comfortabel, makkelijk uitwasbaar en een duurzame keuze. Kortom: “Het Dekbed van je Dromen”.
Zo is er een campagne neergezet die uniek voelt en perfect aansluit bij de strategische doelen van de opdrachtgever. We hebben een commercial ontwikkeld die de frustratie van het traditionele bedopmaken aankaart en de slimme oplossing van HappyBed toont, alles met een knipoog en een lach. π¬π
π‘ Visuele vertaling: Onder leiding van Art Director Marijn van Leeuwen transformeerden we de set in een ware ‘HappyBed-wereld’. Shots zoals de unieke POV vanuit de wasmachine, samen met de dynamische voice-over en acteerprestaties zijn de handtekening van regisseur Robin Swaanen.
Hiermee maakte hij de commercial tot een visueel spektakel dat de kijker vangt in het HappyBed gevoel. De combinatie van beeldspraak, dubbelzinnigheid in de visuals en het script brengt de unieke verkooppunten (USPβs) van het product op een slimme en aantrekkelijke manier over.
Nieuwsgierig naar hoe deze campagne tot leven kwam? Kijk de casevideo: