ODAVI

Moments to Enjoy

Moments to Enjoy is een verhaal over een groep vrienden die samen komen om herinneringen te maken. Door te kiezen voor de retro urban stijl slaat Odavi een brug tussen hun huidige doelgroep, bestaande uit voornamelijk 50 plussers, en het aansporen van een nieuwe doelgroep van jong volwassenen.

Odavi BTS 4
Odavi BTS 2

Het eindresultaat van deze branded commercial mag er zijn, maar dat gaat niet zonder horten of stoten. Samira Vriends, producer bij Evido, geeft een interessant kijkje in het productieproces van Odavi. Het zomerse gevoel van festival in een retro sfeer staat centraal om het verhaal van de commercial te vertellen. Desalniettemin, heeft de volledige shoot van Odavi plaatsgevonden op 1 draaidag in hele natte nazomer. Het draaien van 4 locaties op 1 dag is al lastig genoeg, daarbovenop kwam de uitdaging van het draaien in herfstweer voor een voorjaarscommercial. “Buiten is toch allemaal net een stuk minder fris en zomers” beschrijft Samira. “Dat zorgt voor een extra uitdaging en vraagt dat je enorm snel kan schakelen als omstandigheden veranderen”. Zo is op de avond voor de draaidag besloten het volledige draaischema om te gooien vanwege een omslag in het weer en de verwachtte regen. In de praktijk betekent dit dat je op een andere tijd alle figuranten, locaties en crew nodig hebt. Super snel schakelen! “Door die wisselingen moesten we helaas wel een hoop figuranten missen” beschrijft de producer. “Hierdoor heeft uiteindelijk de volledige crew en zelfs de regisseur als figurant mee heeft gedaan!” Ècht teamwork dus.

Uiteindelijk is er met belichtingstechnieken en extra aandacht in de postproductie een warme zomerse sfeer neergezet. Onze festivalgangers bevinden zich in een heerlijke zomerse oase  waar ze volop nieuwe herinneringen kunnen maken.