Play video

Storytel x Megawatt

Miami in Nederland?

Meer dan 4 miljoen organisch bereik!

Hoe laat je de lancering van een nieuw luisterboek viral gaan? Voor Storytel’s nieuwste titel Miami van Kiki van Dijk werkte Megawatt een gewaagde stunt uit. Samen met hen ontwikkelden wij het creatieve videoconcept en realiseerden de volledige videoproductie, om de actie zo spannend en geloofwaardig mogelijk vast te leggen.

Het concept
Megawatt bedacht de live-actie: een drugsdeal op een druk terras aan het water, geïnspireerd op het verhaal in het boek. Met Kees van der Spek in de hoofdrol, een “Columbiaanse drugsbarronesse” en zorgvuldig gecaste figuranten werd de scène midden in het publiek gespeeld. Onze taak: de beleving zo echt mogelijk in beeld brengen en later vertalen naar content die maximale impact maakt op social media.

storytel x megawatt miami 3jpg
storytel x megawatt miami 2

De uitvoering
We kozen voor een verborgen camera-aanpak, waarbij niemand op het terras mocht doorhebben dat het een stunt was. Meerdere camera’s op afstand, audio van veraf en footage vanuit de “superchargers” (figuranten die zelf filmden) leverden rauwe, uiteenlopende beelden op. Deze hebben we gecombineerd tot een snelle, virale montage die de spanning en chaos van het moment perfect overbracht.

Deliverables

  • Live stunt footage, verspreid via persoonlijke kanalen en organisch opgepikt door het publiek

  • Aftermovie: alle beelden en online reacties gecombineerd tot één branded kick-off video voor Miami

  • Social snippets geoptimaliseerd voor viral verspreiding

Resultaat
De hype werkte. Binnen dagen dook “Miami in Nederland?” op bij grote kanalen als Mannenpage (1,4M views), TikTok PieterClaessens (955K views), MisdaadNL (712K views) en Rumag (417K views). Ook VK Mag, Instavandaag, Herres en Straatduivel pikten het op. Samen goed voor meer dan 4 miljoen organisch bereik, één van de meest besproken boeklanceringen van het jaar.

4+ miljoen organisch bereik

“Het lijkt hier wel Miami!”