VDH Transport

Simply the best

VRAAG:

HOE MAKEN WE DE EYE CATCHER VAN DE TRANSPORTBRANCHE?

Met die vraag zijn we begonnen met de productie van de corporate film voor Van der Heijden Transport, Logistiek & Expeditie. Een concept waar we onszelf vooral op technisch en productioneel vlak hebben bewezen. Met 3 shootdagen waarvan 2 op locatie in Hapert en 1 in de Ardennen, met een volledige crew en een snelwegbestendige “car rig” zijn ons technische team (onder leiding van Wouter de Wit) en producer Samira Vriends flink uitgedaagd.

Tijdens de conceptfase is de volledige geschiedenis van het 90 jarige bedrijf doorgelicht. Een familiebedrijf met een rijke geschiedenis dat, gelukkig voor ons, ook een rijke mediabank heeft bijgehouden met verschillende foto’s door de jaren heen. Deze tijdlijn heeft een belangrijk plekje gekregen in de film. Door het gebruik van visual effects is een overgang gemaakt van een foto aan de muur naar een foto collage.

vdh bts1
vdh bts2

Tegenover de rijke geschiedenis vol successen is staat een donkere pagina in de geschiedenis van het bedrijf. De grote brand in het oude Van der Heijden pand heeft voor een hoop verwoesting gezorgd. Een pijnlijk feit waar menig bedrijf ver van weg zou willen blijven. Echter is in overleg in het concept aansluiting gevonden met het van der Heijden verhaal, een verhaal van contrasten.

Een moderne kijk opende kansen voor innovatieve filmtechnieken. Zo werd een FPV (first person view) drone ingezet om de grootsheid van het nieuwe pand in beeld te brengen. Deze keuze heeft er mede voor gezorgd dat het eindresultaat opvalt op de socials.

Om de echte mensen van van der Heijden een stem te geven werden meer dan 20 monteurs, magazijn medewerkers, kantoor medewerkers en chauffeurs ingezet om te laten zien wat hun team zo bijzonder maakt. Het van der Heijden gevoel, in actie!
Het resultaat is een unieke corporate film die het van der Heijden verhaal op een high-end en moderne manier neerzet. Door de verschillende trends in video technieken toe te passen hebben we de eye-catcher in de transportbranche gemaakt! Als kers op de taart werd de documentaire versie gepresenteerd aan alle medewerkers, partners en andere belanghebbenden op het grote feest, kippenvel…
Resultaat:
vdh bts3